معبر سایبری بیت الشهدا

🌼 دعای سلامتی امام عصر(عج) 🌼 بِسْمِ ٱللَّٰهِ ٱلرَّحْمَٰنِ ٱلرَّحِيمِ اللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَ عَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَ فی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَ حافِظاً وَ قائِدا ‏وَ ناصِراً وَ دَلیلاً وَ عَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَک َطَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً برحمتک یا ارحم الراحمین
ابزار وبلاگساخت و دریافت کد متن متحرک برای وبلاگ و سایت

شهیدعلی سایانی+زندگینامه

دوشنبه, ۱۴ آبان ۱۳۹۷، ۱۲:۳۰ ق.ظ

شهید علی سایانی

محل تولد: شیرازمحل شهادت:بندرعباس

تاریخ شهادت: 1357/10/15

زیارتگاه:گلزار شهدای بندرعباس

شهید علی سایانی از شهدای انقلاب استان هرمزگان بود، وی در 29 فرودین 1344 در مرودشت شیراز متولد شد و در دوران نوجوانی به بندرعباس آمد؛ پس از چندی که انقلاب در شهرهایی چون قم،تبریز و تهران به اوج خود رسیده بود ، در بندرعباس سیر اولیه اش را طی می کرد فعالیت های انقلابی خود را آغاز کرد.

شهید سایانی به کمک دوستانش اعلامیه ها و پیام های امام را دستنویس کرده تا دیگران از این طریق از اوضاع کشور آشنا شوند؛ همچنین نوارهای سخنرانی امام را از دوستان خود گرفته و آن ها را تکثیر و پخش نمانند.

شهید علی سایانی در برابر اعتراضاتی که نسبت به فعالیت هایشان از سوی عده ای مطرح می شد با شهامت ابزار می داشت که مطلب کتاب های درسی درد جامعه و حقیقت اوضاع را بیان نمی کنند.

در روز 9دی ماه در آموزش و پرورش مراسمی برقرار بود. پس از اتمام مراسم مردم دو دسته شدند،یک دسته به طرف فرماندهی رفته و دسته دیگر به طرف فلکه انتهایی خیابان شریعتی (شاه حسینی سابق)حرکت نمودند و در مسیر خود چندین مشروب فروشی و بانک را آتش کشیدند،علی نیز در این تظاهرات شرکت داشت .

تلاش فوق العاده او باعث دلگرمی دوستانش می شد. در تظاهراتی دیگر که مردم به طرف خیابان سید جمال الدین آمدند بودند ،مأموران رژیم ناگهان به پرتاب گاز اشک آور وشلیک گلوله پرداختند و ناگهان او که در نزدیکی دیوار دبستان محمدیه ایستاده بود و مشغول شعار دادن بود به زمین افتاد و خون از سرش فواره زد .

طبق گزارش پزشک بیمارستان علت شهادت ضربه جسم سنگین به ناحیه سر او بود که احتمال می رود در اثر ضربه کپسول گاز اشک آور بوده باشد.

شهید علی سایانی به مدت یک هفته در بیمارستان بستری بود و سرانجام در روز 15 دی ماه سال 57 به لقاء الله پیوست.

مزار پاک این در گلزار شهدای بندرعباس واقع است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۸/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی