معبر سایبری بیت الشهدا

🌼 دعای سلامتی امام عصر(عج) 🌼 بِسْمِ ٱللَّٰهِ ٱلرَّحْمَٰنِ ٱلرَّحِيمِ اللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَ عَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَ فی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَ حافِظاً وَ قائِدا ‏وَ ناصِراً وَ دَلیلاً وَ عَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَک َطَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً برحمتک یا ارحم الراحمین
ابزار وبلاگساخت و دریافت کد متن متحرک برای وبلاگ و سایت

یادنامه دانشجوی شهید محمد ایروش(محمدی تبار)

سه شنبه, ۱۵ آبان ۱۳۹۷، ۱۲:۰۱ ق.ظ

یادنامه دانشجوی بسیجی شهید محمد ایروش

بسم الله الرحمان الرحیم
محمد انسان وارسته ای بودکه در جمیع ابعادوشئون زندگی قابلیتهای لازم را کسب کرده بود؛اومجاهدفداکاری بودکه خودرادرهمه حال مدیون انقلاب اسلامی می دیدونهایت تلاش را برای خدمت به اسلام را ازخود ابراز می نمود؛درانجام عبادات و اذکارالهی مقیدبود ؛درتلاوت قرآن و کتب دینی و علمی که بیشترین زمان اورا به خود اختصاص داده بود زبانزد همه بودو به راستی که او هجرتی از درون آغاز کرده بودوبدون کوچکترین علاقه به امیال دنیوی وثروت مادی راهی جبهه شدوسبکبال به سوی معبودشتافت ؛ امید آنکه بتوانیم ادامه دهنده راه این عزیزان باشیم.(شادی روحش صلوات :الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ. وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ. وَالْعَنْ أعْداءَهُم أجْمَعِینَ)

محمد درسال 1335 دربندر امام (شاهپور)متولدشد.ازنوجوانی علاقه زائدالوصفی به انجام عبادات شرعی داشت ودرایام عزاداری اباعبدالله الحسین همیشه ملتزم به شرکت در این فریضه الهی بود.پس ازطی دوران ابتدایی و راهنمایی وارد هنرستان صنعتی اهواز شدوپس از اخذ دیپلم فنی همزمان باشروع انقلاب اسلامی بادرجه گروهبان سومی به خدمت سربازی اعزام شد.
دراین زمان فرصت مناسبی یافت که درجهت آگاه کردن سربازان و درجه داران ودیگرهمقطاران وآشنایی ایشان با چهره اسلام و انقلاب اقدامات موثری انجام دهدو در زمان فرمان امام خمینی (ره )مبنی برتخلیه پادگانهای نظامی در زمره افرادی بودکه از خدمت نظامی خارج شده و به صفوف مبارزات مردمی می پیوندد.
درهمان سال(1356)اقدام به ازدواج نمودوپس ازپیروزی انقلاب واتمام خدمت سربازی دراداره شیلات بندرعباس استخدام می شود.از آنجاکه علاقه فراوانی به مطالعه وادامه تحصیل داشت بطور متفرقه دیپلم علوم تجربی راهم دریافت نمود. سپس تصمیم به استعفاءازمحل کار و ادامه تحصیل دردانشگاه گرفت. درحین آمادگی برای شرکت درکنکور؛در کنار مغازه خواربارفروشی پدرش بطورموقت با مختصر ابزاری تعمیرگاه دستگاههای خنک کننده دائرکرد و از این طریق هم امرارمعاش می کرد و هم منشاءخدمات بسیاری به اهالی مستضعف محل می گردید. با تلاش و کوشش و ابتکار اقدام به طراحی وساخت یکدستگاه فریزر با لوازم مختصر و مستعمل موجود در مغازه کرد که در همان مراحل اولیه کارایی بسیار بالایی ازدستگاه ابداعی مشاهده شد.


امادرذهن خلاق اوفقط اینهانبود؛اندیشه پویایی داشت وهرگز به فکرآسایش وسکون فکری نبود؛در ماه مبارک رمضان بابرنامه ریزی منظمی که داشت عبادات مخصوص این ماه را بخوبی ادا می کردودر اوقاتی که بایستی استراحت کند کار میکرد. درکارهایش تقوی محور اصلی بود و مسائل دیگر در مرتبه بعدی قرار می گرفتند. درسال 1364 درکنکور سراسری دررشته مهندسی تاسیسات سرمایشی دانشگاه شهیدچمران کرمان پذیرفته شد؛باتوجه به تاهل و داشتن 3 فرزند خردسال آنچنان درتحصیل علم از خود جدیت و علاقه نشان می داد که باعث حیرت اساتید و دانشجویان همکلاسی شده بود. سال اول دانشگاه را با موفقیت به پایان رساند ودرسال دوم تحصیل بود که هجرتی ابدی را برگزید؛ این بار حتی نخواست علائق درونی خویش را به خانواده ونزدیکان بگوید؛ ( وی از ابتدای شروع جنگ تحمیلی بطور داوطلب بمدت 12 ماه به جبهه عزیمت کرده بود )؛ پس از فراخوان تشکیل سپاهیان محمد(ص) در آذرماه سال 65 باردیگردرمعیت رزمندگان دلاور لشکر 41 ثارالله و تحت فرماندهی سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی عزم میادین جنگ حق علیه باطل را نمود. ایشان قبل از اعزام به جبهه اقدام به تغییرنام خانوادگی خود از ایروش به محمدی تبارمی نماید چرا که بدین وسیله نهایت ارادت خود را به نبی مکرم اسلام به اثبات برساند ودر زمره سپاهیان آن وجود نازنین قرار بگیرد.

سرانجام درشبی تاریک که تیره گی حاکمیت کفر پرده بر انوار تابناک چهره های درخشان انسانیت انداخته بود همچون بارقه ای درخشید و مظلومانه در تاریخ 7/11/65 در ادامه عملیات کربلای 5 درمنطقه شلمچه( نهرجاسم )طی نبردی سهمگین در حالیکه قلب سیاه دشمن را نشانه می رفت سرآکنده ازوصال عشقش به معبود یکتا ؛آماج تیر خصم شد و عاشقانه و عارفانه جام شهادت را نوشیده و به مقام منیع شهادتواصل گشت.چه زیبا بود حیاتش و چه زیباترشهادتش؛ سلام بر او روزی که زاده شد و روزی که عروج کرد و روزی که دوباره محشور شود.
عاقبت پیکر مطهرش پس از روزها غریبی و برخاک ماندن در تاریخ 19/11/65درگلزارشهدای بندرعباس آرام گرفت.

گوشه ایی از پیامهای شهید به خانواده و نزدیکان که در نامه های ارسالی وی درج شده به عنوان تذکر به خودمان آورده شده:
*هرکاری که می خواستی انجام دهی اول نیتش را مشخص بکن اگربخاطر رضای خداست انجام بده وگرنه از انجام بگذر

*هرکاری میکنی برای رضای خدابکن که گوارا می شود.

*تمام اعضای بدن پیش ما بصورت امانت هستندکه بوسیله آنهاترقی کنیم وبه کمال برسیم وبایدبه تمام معنی وتاحدامکان و به اندازه نه کمترازطاقتشان و نه بیشتراز طاقتشان آنهارابرای رسیدن به بالاترین حدکمال استفاده نمود.


*درتمام مشکلات از خداوندمتعال طلب کمک و گشایش نمایید که خدا شمارا یاری خواهد نمود؛بودن و نبودن من مطرح نیست وقتی یاری خدا باشد؛ برای بهتر شدن نسلهای آینده و بچه هایمان در فضایی پاک زندگی کنند ؛ تا آیندگان بخاطر سستی و کم همتی به ما اشکال نگیرند؛ کاری که می کنیم تکلیف شرعی و به قصد قربته الی الله باشد پس حال در حین انجام تکلیف هرچه می خواهد بشود و هرچه به سرمان بیاید ما در بارگاه حق تعالی و خداوند بزرگ رو سفید هستیم.
*یکی از بهترین کارهای ما عبادت است.

بارخدایا نصرت نهایی رزمندگان اسلام را برسان
امام عزیزمارا از هرخطری حفظ بفرما
فرج ظهور حضرت بقیته الله اعظم را نزدیکتربگردان
شهدای عزیز مارا با مولایشان محشوربگردان
والسلام علیکم ورحمت الله و برکاته
محمدایروش * محمدی تبار

مطلب ارسالی توسط :جناب آقای سیامک پوراسد

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۷/۰۸/۱۵

نظرات  (۴)

۱۹ تیر ۰۲ ، ۱۳:۰۶ علی امامی

با سلام وصلوات به روح بزرگ سربازان شهید اسلام بلاخص محمد  محمدی تبار

اینجانب در همان روزهای ترم اول دانشگاه با ایشان حدود یک ترم همگلاسی وهم خونه بودیم .خداوندا رحمت کند ایشان راانسانی بسیار شریف ،مومن ،مقید به اصول دین وبسیاری از خصلتهای خدا پسند بود دراین مدت کوتاهی که در کنار ایشان بودم  بسیار برایم سازنده ومفید بود.قدر از دست ندان زمان را خوب میدانست با تمامی مشگلات زن وبچه مشغول به تحصیل بود وحتی دربین راه کتاب مطالعه میکرد .همیشه بعد از نماز سوره واقعه میخواندو.....خداوند رحمت کند ایشان وتمامی شهدا .تاکنون حدود38 سال گذشت ولی خاطرت بقوت خود باقی هستند

 

شهادت هنر مردان خداست. روحت شاد مرد خدا. 

۱۵ آبان ۹۷ ، ۱۱:۰۷ س _ پور اسد
سلام
مدیر محترم "معبرسایبری بیت الشهداء" ضمن تشکر از مساعی شما در زنده نگه داشتن یاد و راه شهدای اسلام ؛ و اطلاع رسانی در خصوص بار گذاری مطلب "شهیدایروش" ؛ مستحضر باشید که بنا به درخواست ؛لینک وبگاه در پیوندهای روزانه درج گردید و دنبال می شوید. 
صمیمانه و مخلصانه برایتان در راه پیش گرفته آرزوی موفقیت و حسن عاقبت می نمایم.
به فرموده رهبر عزیز سعی کنید حماسه دفاع مقدس از تحریف و فراموشی ؛ مصون بماند .
وفقکم و ایانا
طوبی لهم و حسن مآب ...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی