معبر سایبری بیت الشهدا

🌼 دعای سلامتی امام عصر(عج) 🌼 بِسْمِ ٱللَّٰهِ ٱلرَّحْمَٰنِ ٱلرَّحِيمِ اللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَ عَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَ فی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَ حافِظاً وَ قائِدا ‏وَ ناصِراً وَ دَلیلاً وَ عَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَک َطَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً برحمتک یا ارحم الراحمین
ابزار وبلاگساخت و دریافت کد متن متحرک برای وبلاگ و سایت

یادنامه سردارشهیدگودرزنجفی

پنجشنبه, ۱۷ آبان ۱۳۹۷، ۰۲:۴۲ ق.ظ

  زندگی نامه سردار سرتیپ پاسدار شهید گودرز نجفی

شهید گودرز نجفی در نهمین روزاز آبان ماه سال 1340 در شهر سی سخت و خانواده ای مذهبی دیده به جهان گشود.پدرش کشاورز و مادرش خانه دار بود وی از همان کودکی شجاعت وشهامت در چهره اش ، مهربانی و دلسوزی در رفتارش و خنده بر لبانش آشکار بود.تحصیلات خود را تا اخذ مدرک اول دبیرستان در شهر سی سخت به پایان رساند و در بحبوحه انقلاب با توجه به روحیه ظلم ستیزی در مقابل خوانین و بچه فئودال ها که به مردم بیچاره ظلم و ستم میکردند قد علم نمود و چندین بار با آنها درگیر و مورد تهدید قرار گرفت اما با توجه به شجاعت و دلیری که داشت هیچوقت کوتاه نیامد و همواره استوار و ثابت قدم ماند، که نسل اول انقلاب در جریان این قضایا هستند.با شروع جنگ تحمیلی تحصیل را رها و همراه دیگر همرزمان خود اول دی ماه 1360 وارد نهاد مقدس سپاه پاسداران شد و اولین اعزام وی به مناطق جنگی در تاریخ 19 بهمن ماه همان سال از یاسوج به منطقه 9 شیراز و پس از سازماندهی، به جبهه های جنوب دشت عباس بود، دوره های اولیه آموزش را طی نمودند و در عملیات فتح المبین در تاریخ 2 ذفروردین ماه سال 1360 در منطقه شوش وارد عملیات و همراه همرزم خود محسن نجفی مجروح شدند.

سردار نجفی از ناحیه جمجمه سر و از ناحیه کمر مورد اصابت ترکش و گلوله مستقیم قرار گرفت که پس از معالجه اولیه در اهواز و انتقال به تهران پس از بهبودی نسبی مرخص و به زادگاهش برگشت و با عمل به سنت حسنه پیامبر(ص) در تاریخ 10 بهمن ماه سال 1362 ازدواج کرد و ثمره این ازدواج چهار فرزند شامل دو پسر و دو دختر بود.

سردار مجدداً به جبهه های جنگ اعزام و در عملیات های والفجر1 (تنگ ابوغریب) ،والفجر 8 (فاو) در خط پدافندی گردان خط شکن فاو دریاچه ماهی و نمک مردانه ایستاد و برگ زرینی از صفحه تاریخ را گشود سپس در کربلای1 (مهران)،کربلای4 (آبادان) بر اثر بمباران شیمیایی از ناحیه بدن و چشم شیمیایی و در بیمارستان اهواز بستری و پس از بهبودی نسبی مجددا به جبهه اعزام و در کربلای5 (شلمچه) برای حفظ این مرز و بوم دلاورانه جنگیدند.

 ل

در آبان ماه سال 1366 در منطقه کردستان دوقلو عراق از ناحیه پای راست مورد اصابت ترکش قرار گرفت و پس از استراحت کوتاهی، در جبهه های جنگ مناطق جنوب جزیره مینو و مجنون فعالانه حضور داشتند.

 

شهید نجفی در دانشکده نیروی زمینی سپاه دوره های آموزشی عمومی،فرماندهی گروهان، فرماندهی گردان، مربی تاکتیک، راننده تانک، تکاوری هلی برد، چتر بازی و دوره عالی پیاده را طی نمود و چندین بار مورد تشویق فرماندهان ارشد سپاه قرار گرفت.

 

وی در زمان جنگ در مسئولیت های مهم فرمانده گروهان، فرمانده گردان، معاون عملیاتی تیپ 48 فتح، مربی تاکتیک پادگان آموزشی، مسئول اطلاعات بسیج، مسئول گروهان جنگ نوین و بعد از جنگ در سال 1372 مجدداً به منطقه سردشت کردستان همراه سایر دلاورمردان اعزام و مدتی هم در آن منطقه به برقراری نظم و امنیت کشور همت گماردند.

 

این شهید بزرگوار  دست از تلاش در عرصه علم و ادامه تحصیل برنداشت و مدرک دیپلم را دریافت و وارد دانشگاه امام حسین(ع) گردید و موفق به اخذ مدرک لیسانس حقوق شد و بعد از مدت چند سال در زادگاه خود شهر سی سخت به عنوان فرمانده گردان امام حسین(ع) منصوب شد.

 

در تاریخ دوم تیر ماه سال 1390 با وجود اینکه29 سال و 8 ماه از خدمت او سپری و در شرف بازنشستگی بود و حدود هشتاد ماه سابقه حضور در جبهه و افتخار جانبازی 25 درصد را داشت، با توجه به سوابق درخشان و تدابیر جنگی از طریق فرمانده تیپ 48 فتح به ایشان پیشنهاد حضور در منطقه کردستان داده شد و به عنوان مسئول محور عملیاتی سردشت و پیرانشهر منصوب شد.

شهید نجفی در یازدهمین روز از تیر ماه  طی حکمی به همراه دیگر همرزمان به منطقه کردستان اعزام شد و یک روز بعد از جشن نیمه شعبان در تاریخ 27 تیر ماه در درگیری با گروه فاسد و منحرف پژاک از ناحیه پا ، بازو و کتف چپ و گردن مورد اصابت تیر مستقیم قناسه دشمن قرار گرفت که در همان تاریخ به پشت منطقه درگیری اعزام و سپس در بیمارستان شهید عارفیان ارومیه بستری شد.

علی رغم پیگیری های لازم از طرف بیمارستان و مسئولان ذی ربط در تهران به دلیل آسیب دیدگی شدید از ناحیه گردن و مغز بهبودی حاصل نشد و در روز سه شنبه چهارم مرداد ماه سال 1390  شربت شهادت را نوشید و به مهمانی مولا و مقتدای خویش حضرت اباعبدالله الحسین شتافت.

اهمیت به نماز و فرائض دینی،اسوه اخلاق ومهربانی، فاتح دشت های خوزستان و ارتفاعات کردستان، سخت کوشی و خستگی ناپذیری، تلاش مستمر، مردم داری، رعایت حق الناس، ظلم ستیزی، یاری نمودن مظلومان، پیگیری و تلاش برای رفع مشکلات و معضلات اجتماعی جامعه از خصوصیان بارز شهید  گودرز نجفی بود.

 

فیلم مستند سردارشهیدگودرزنجفی

 

 

 

 

 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۷/۰۸/۱۷

نظرات  (۲)

۱۸ آبان ۹۷ ، ۰۰:۲۳ متاهل پر درد سر
قشنگ بود
۱۷ آبان ۹۷ ، ۱۲:۴۸ س _ پور اسد
طوبی لهم و حسن مآب

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی