معبر سایبری بیت الشهدا

🌼 دعای سلامتی امام عصر(عج) 🌼 بِسْمِ ٱللَّٰهِ ٱلرَّحْمَٰنِ ٱلرَّحِيمِ اللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَ عَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَ فی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَ حافِظاً وَ قائِدا ‏وَ ناصِراً وَ دَلیلاً وَ عَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَک َطَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً برحمتک یا ارحم الراحمین
ابزار وبلاگساخت و دریافت کد متن متحرک برای وبلاگ و سایت

شهید محمدرضا عابدی مدیسه+زندگینامه

شنبه, ۲۶ آبان ۱۳۹۷، ۰۵:۰۲ ق.ظ
تاریخ تولد :1345/02/02
تاریخ شهادت : 1364/01/30
محل شهادت : نامشخص
محل آرامگاه :اصفهان - لنجان - مدیسه

 

بسمه تعالی

شهید محمدرضا عابدی مدیسه در سال 1345 متولد شد و در کوچه های روستای خویش با تمام صفای وجود خود پرورش یافت. او که سومین فرزند خانواده بود و صفای وجود او همه را شیفته خود ساخته و به خاطر معصومیت نگاهش صبوری و متانت سخن گفتنش خود را جدای از بچه های دیگر ساخته بود. او همیشه با دلسوزی وصف ناپذیر برای دیگران قدم بر میداشت. او در مهرماه 1351 پا به مدرسه ابتدایی روستا به نام دبستان عامری گذاشت و تا مرحله پنجم ابتدایی به تحصیل پرداخت. بعد از اتمام دوره ابتدایی تعداد خانواده به نه نفر رسید. او به خاطر کمک اقتصادی و نبودن امکانات ادامه تحصیل در روستا به کار رو آورد و هرچه بزرگتر می شد متانت در نگاه و رفتارش بیشتر می شد و احترامی وصف ناپذیر دیگران برای او قائل بودند. نامبرده از تحصیل تا وقت اعزام به جوشکاری مشغول بود و در تاریخ 1363/04/18 اعزام شد.
 
اعتقاد زیادی به ائمه (ع) داشت و هر ماه محرم برای مظلومیت شهید کربلا اشک می ریخت و دوستی امام حسین (ع) سراغ راه خویش ساخته بود.
 
شهید در تبلیغ امام، شب تا صبح اعلامیه پخش می کرد و روزها در تمام تظاهرات امام شرکت داشت و یکسال قبل از اعزام داوطلب برای جبهه های حق علیه باطل شد و شهید مردی با ایمان و با تقوا بود.
 
بعد از هشت ماه خدمت در منطقه جنگی جزیره مجنون در تاریخ سوم فروردین ماه سال 1364 و در سن 19 سالگی به درجه رفیع شهادت نائل آمد. همان گونه که آمدنش ریبا بود، رفتنش نیز در بهار و در جوشش خاک اتفاق افتاد. هراه سخن از شهید می شد دیدگان همه اشکبار می شود که چه معصومانه آمدند و چه مظلومانه رفتند. همچون آقایشان امام حسین (ع).
 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی