معبر سایبری بیت الشهدا

🌼 دعای سلامتی امام عصر(عج) 🌼 بِسْمِ ٱللَّٰهِ ٱلرَّحْمَٰنِ ٱلرَّحِيمِ اللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَ عَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَ فی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَ حافِظاً وَ قائِدا ‏وَ ناصِراً وَ دَلیلاً وَ عَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَک َطَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً برحمتک یا ارحم الراحمین
ابزار وبلاگساخت و دریافت کد متن متحرک برای وبلاگ و سایت

زندگی نامه شهید
شهید سرهنگ دوم پاسدار خلبان سید محمد وفادار در پنجم اسفند سال ١٣٥٧ در خانواده مذهبی و منتسب به اهل بیت در شهر مشهد مقدس دیده به جهان گشود ایشان دارای سه برادر و دو خواهر بودند.
سه سال اول مقطع ابتدایی در مدرسه شهید ابوالفضل نوایی خیابان مفتح شهر مشهد و دو سال بعد را در مدرسه شهید سطوتی گذراند ایشان سال سوم ابتدایی را بصورت جهشی طی کردند. مقطع راهنمایی در مدرسه خواجه نصیرالدین طوسی درس خواندند. مقطع متوسطه در دبیرستان دکتر شریعتی واقع در خیابان امام خمینی شهر مشهد طی کردند. 
نبوغ ذاتی ایشان زبانزد همه بود ، سپس وارد دانشگاه آزاد مشهد در رشته فیزیک شدند و پس از سه ترم بدلیل علاقه به سپاه پاسداران ، از دانشگاه آزاد انصراف داده و داوطلب رشته خلبانی دانشگاه امام حسین شدند ، پس از گذراندن مراحل گزینش در رشته خلبانی در سال ٧٧ وارد دانشگاه افسری سپاه در شهر اصفهان شدند پس از یک ترم آموزش عمومی پاسداری در سال ٧٨ وارد دانشکده پرواز نیروی هوایی سپاه شدند. 
رسته اصلی ایشان هواپیمای رزمی مشخص گردید و پروازهای در سطح عالی در رسته هواپیمای رزمی داشتند ، در اواخر دوران تحصیل در دانشکده پرواز در سال ٨٢ بدلیل نیاز سازمان و علاقه شخصی ایشان به رسته بالگرد منتقل شدند و در همان سال جهت ادامه پرواز در رسته بالگرد به شهر کرج منتقل شدند ، پرواز های در سطح عالی ایشان در رسته بالگرد هم زبانزد همه بود پس از طی مراحل مقدماتی پروازی بعنوان نفر اول دوره دوم خلبانی سپاه معرفی شدند، و جایزه خود را از دست سردار صفوی و شهید کاظمی دریافت نمودند ، ایشان به پایگاه فتح کرج منتقل شدند و پرواز روی بالگرد جت رنجر و سپس در مراحل بعد روی بالگرد ٢٠٥ را طی کردند.
تاریخ دهم دی ماه ٨٣ ایشان با خواهر یکی از همکاران ازدواج کردند و در سال ٨٤ به شهر شیرازمنتقل شدند وهمواره با دوست و همکار و برادر خانم خود اهداف سازمانی خود را در کنار هم پیش میبردند.
عمده پرواز های عملیاتی ایشان روی بالگرد ٢٠٥ و بالگرد ملی شاهد ٢٧٨ در آن سالها در مرزهای جنوب غرب واستان خوزستان صورت می گرفت در سال ٨٩ به تایپ بالگرد میل ١٧ منتقل شدند و پس از گذراندن دوره شبیه ساز پرواز در کشور اکراین در همان سال پرواز های عملیاتی خود روی این بالگرد را آغاز کردند ، ایشان جزء افراد باتجربه و با توانایی بالا بودند وعمده پرواز های عملیاتی ایشان در منطقه جنوب شرق و استان سیستان و بلوچستان روی بالگرد میل صورت گرفت ، ایشان شخصی اخلاق محورو مذهبی بودند و از وجهه خاصی بین همکاران برخوردار بودندو از ابتدای ورود به شیراز علاوه بر رسته خلبانی در گردان پرواز مشغول خدمت شدند و پس از مدتی بدلیل روحیه مدیریتی ایشان فرمانده گردان پرواز هجومی بالگرد شدند و مسئولیت برنامه ریزی پروازی و مدیریت خلبانان بالگرد در پایگاه شیراز را تا لحظه شهادت بعهده گرفتند٠
ایشان دارای مدرک ATPLحمل مسافر هوایی (بالاترین مدرک خلبانی موجود) بودند و به واسطه ان در شرکت هوایی یاس ایر هم مشغول به کار بودند.
از نظر خانوادگی فردی خانواده دوست بودند و در کنار شغل حساس و پر مشغله خود هیچگاه از ایشان غافل نبودند. در تاریخ سوم بهمن سال ٩٢ صاحب فرزند پسری شدند و با توجه به ارادتی که به سید و سالار شهیدان داشتند نام حسین را برای ایشان برگزیدند باشد که ادامه دهنده راه امام حسین باشد ، ایشان در راهپیمایی اربعین حسینی در سال ٩٤ حضور داشتند. همچنین در سال ٩٣ به همراه همسر و فرزند خردسال خود به حج مشرف شده بودند. 
یکی از مهمترین علایق ایشان شرکت در پرواز های امداد هوایی و خدمت به همنوعان بود و از انجا که با ابلاغ ستاد کل نیرو های مسلح ماموریت اورژانس هوایی استان فارس به سپاه پاسداران واگذار شده بود ایشان تمام تلاش خود را در انجام احسن ماموریت ابلاغی داشتند و بار ها با نجات همنوعان خود تکلیف خود را ادا می کردند ، تا اینکه در شامگاه ششم فروردین سال ٩٥ در یکی از ماموریت های امدادی به درجه رفیع شهادت نائل امدند و در کمال ناباوری دوستان خود را ترک کردند اما یاران و همکاران ایشان راه این شهید بزرگ را ادامه داده و از خداوند منان برای خانواده ایشان صبر جزیل درخواست مینمایند. روحش شاد و یادش گرامی باد.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۷/۲۸

نظرات  (۴)

خداوند راه ما را راه شهدا و اعمال ما را مورد رضایت شهدا قرار دهد. 

مزار این شهید بزرگواز کجا واقع شده من در سایتها بسیار جستجو کردم اما چیزی پیدا نکردم اگر کسی از محل مزار ایشان اگاهی داره لطفا راهنمایی کنید.

پاسخ:
سلام .مزار شهیددر  مشهدمقدس_ بهشت رضا بلوک ۱۵ ردیف ۱۳ شماره ۹ می باشد.
خداوند ایشان و همه شهدای هوایی را با شهدای کربلا محشور و شفیع ما در این دنیا و اخرت باشند
خداوند ایشان و همه شهدای هوایی را با شهدای کربلا محشور و شفیع ما در این دنیا و اخرت باشند
پاسخ:
انشاءالله
خداوند ایشان و همرزمان شهیدشان را مشمول رحمت خاصه خود بگرداندانشااله شفیع ما در روز قیامت گردند
پاسخ:
ممنون ازحضورتون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی