اظهارات روحانی درباره سند 2030 + فیلم
=================================================================
گزارشی از روند تصویب و ماهیت سند ۲۰۳۰:
سند ۲۰۳۰ کجا را نشانه گرفته است؟
این سند ۲۰۳۰ سازمان ملل و یونسکو و این حرفها، اینها چیزهایی نیست که جمهوری اسلامی بتواند شانهاش را زیر بار اینها بدهد و تسلیم اینها بشود. به چه مناسبت یک مجموعهی بهاصطلاح بینالمللیای -که قطعاً تحت نفوذ قدرتهای بزرگ دنیا است- این حق را داشته باشد که برای کشورهای مختلف، برای ملّتهای گوناگون، با تمدّنهای مختلف، با سوابق تاریخی و فرهنگی گوناگون، تکلیف معیّن کند که شما باید اینجوری عمل کنید؟ اصل کار، غلط است. (۱۳۹۶/۰۲/۱۷)
همان انگیزههایی که به کشورهای اسلامی فشار میآورند تا موضوعات جهاد و شهادت را از کتابهای درسی حذف کنند در داخل نیز استمرار پیدا میکنند و خود را بهصورت خردهسیاستهای فرهنگی نشان میدهند.(۱۳۹۶/۰۳/۰۳)
هفده اردیبهشت سال گذشته، رهبر انقلاب در دیدار با معلمان با اشاره به اینکه ما برای تربیت نسل آینده با حریفی به نام «نظام سلطهی بینالمللی» مواجه هستیم فرمودند: «ممکن است برخی تعجب کنند که چه ارتباطی میان آموزشوپرورش و «نظام سلطهی بینالمللی» وجود دارد، درحالیکه واقعیت این است که نظام سلطه برای نسل جوانِ ملتها بهویژه ملتِ ایران برنامه دارد.» ایشان به این موضوع هم تأکید کردند: «نظام سلطه میخواهد نسل آیندهی کشورها، نسلی باشند که فکر، فرهنگ، نگاه و سلیقهی مورد نظر او را در مسائل جهانی داشته باشند و در نهایت نخبگان، سیاستمداران و افراد تأثیرگذار همانگونه فکر و عمل کنند که او تمایل دارد.» بههمین دلیل، رهبر انقلاب موضوع آموزش و پرورش را طبق تصریح قانون اساسی، موضوعی «حاکمیتی» بیان فرمودند.
پروژهای جهانی
سند موسوم به ۲۰۳۰ سازمان یونسکو را میتوان یکی از موارد طراحی نظام سلطهی بینالمللی دانست. البته این سند تنها یکی از ۱۷ هدف پروژهی میلینیوم جهانی است. میلینیوم یا اعلامیهی هزارهی سازمان ملل متحد با هدف توسعهی پایدار، از مهمترین طرحهایی است که توسط سازمان ملل به منظور جهانیسازی ملتها و یکسانسازی فرهنگها سالها در دستور کار نهادهای مرتبط با این سازمان قرار گرفته بود و سرانجام شکست خورد. پس از شکست این پروژه، در سال ۲۰۱۵ برنامهی جدیدی از سوی سازمان ملل مطرح شد و در مجمع عمومی سازمان ملل با حضور روسای جمهور کشورهای عضو از جمله جمهوری اسلامی ایران به تصویب رسید. نکتهی حائز اهمیت این است که این برنامه به صورت without voting، یعنی بدون رای و نظر مخالف به تصویب رسیده است، در حالیکه اگر مخالفتی از سوی هیئت ایرانی حاضر صورت گرفته بود، این برنامه با «اجماع عمومی» تصویب نمیشد. امری که انتظار میرفت با توجه به مغایرتها و تضادهای واضح و مشخص این برنامه با فرهنگ و اسناد بالادستی کشورمان، با مخالفت هیئت جمهوری اسلامی به عنوان داعیهدار حکومت اسلامی قرار بگیرد.
پس از اجلاس عمومی سازمان ملل، اجلاس با حضور وزرای ۱۳۰ کشور از جمله ایران در اینچئون کرهی جنوبی برگزار میشود. سندی که از سال ۲۰۱۴ به عنوان برنامهی آموزشی در مسقط طراحی شده بود، در این اجلاس به تصویب و امضا میرسد. هرچند که تا به امروز هیچ خبر رسمیای مبنی بر امضای وزیر وقت آموزش و پرورش بر این سند منتشر نشده است. این تعهد در حالی صورت میگیرد که دو نهاد نظارتی مهم در این موضوع یعنی شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی و نهادهای فراقوهای نظیر مجمع تشخیص مصلحت و شورای عالی امنیت ملی از پذیرفتن این سند بیاطلاع بودهاند.
تصویب و اجرای پنهانی
در جلسهی مورخ ۱۳۹۵/۰۶/۲۵ هیئت دولت، اجرای سند ۲۰۳۰ با تشکیل کارگروهی، الزامی میشود. این کارگروه موظف میشود که برنامههای اجرایی این سند را به سایر دستگاههای مربوطه ابلاغ کند و بر اجرای آن نظارت داشته باشد. نخستین واکنش رسمی به این مصوبهی هیئت دولت، چهار ماه پس از اجرایی شدن آن صورت میگیرد، زمانی که ستاد نقشهی جامع علمی کشور در جلسهی هشتاد و هشتم خود، با گلایه از عدم اطلاع رسانی دولت به شورای عالی انقلاب فرهنگی، نگرانی خود را از تصویب و اجرای این سند اعلام میکند. با ادامه یافتن اجرای این سند و عدم پاسخگویی مسئولان مربوطه، این نگرانی به صحن عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسهی ۱۳۹۵/۱۱/۱۹ سرایت کرد و در حضور رئیس جمهور و وزرای مربوطه، نگرانی از تصویب و اجرای سند ۲۰۳۰ با صحبت چند تن از اعضای شورا به ریاست جمهوری منتقل شد. در حالیکه انتظار عمومی اعضای شورا بر این بود که با انتقال این دغدغه، روند رایگیری و در دستورکار قرار گرفتن توقف و اصلاح سند ۲۰۳۰ آغاز میشود اما رئیسجمهور این مسئله را به جلسهی بعدی موکول میکند. جلسهای که تا به امروز تشکیل نشده است.
پس از این اتفاق، موضوع سند ۲۰۳۰، با حضور مدیر کل کمیسیون ملی یونسکو در دستور کار ستاد نقشهی جامع علمی کشور قرار میگیرد. محورهای این جلسه بدین شرح است:
- عدم مشارکت و اطلاع رسانی به شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد انتقاد است.
- اسناد آموزشی بالادستی نظام، اسنادی مترقی هستند که کشور را بینیاز از اسناد ابلاغی از سایر جوامع بیگانه میکند.
- روند ابلاغ و ترجمهی این سند متوقف شود، تا از تداخل و تعارض در نظام آموزشی کشور جلوگیری شود.
- در بسیاری از جملات بیانیهی اینچئون عباراتی وجود دارد که نشانگر الزامآور بودن بندهایی از این بیانیه میشود.
- سکولار بودن و ترویج بیدینی، آموزش معلمان به شیوهی غربی، اختلاط جنسی، حذف آیات جهاد و ممنوعیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و... از جمله موارد اختلافی و متضادی است که این سند با فرهنگ اسلامی ایرانی دارد.
- پذیرش نقش راهبری، نظارت و گزارشدهی به یونسکو محکوم میشود.
در حقیقت با پذیرش این سند علاوهبر تغییراتی که در نظام آموزشی کشور پدید میآید، این تعهد بوجود میآید که مهمترین آمارها و اطلاعات که مربوط به نسل جوان و نوجوان کشور است به صورت گزارشهای مداوم به نهادهای بیگانه اعلام شود. در پایان این جلسه که با حضور مدیر کل کمیسیون ملی یونسکو برگزار شد، مقرر شد تا اجرای این سند سریعا متوقف شود.
علی رغم این مصوبه بازهم دولت اجرای این سند را متوقف نمیکند و ماههای آینده هم اجرای آن ادامه مییابد تا زمانی که رهبر انقلاب در دیدار با معلمان به اجبار، شخصا به روند اجرای سند ورود میکنند و میفرمایند: «این سند ۲۰۳۰۰ سازمان ملل و یونسکو و این حرفها، اینها چیزهایی نیست که جمهوری اسلامی بتواند شانهاش را زیر بار اینها بدهد و تسلیم اینها بشود. به چه مناسبت یک مجموعهی بهاصطلاح بینالمللیای -که قطعاً تحت نفوذ قدرتهای بزرگ دنیا است- این حق را داشته باشد که برای کشورهای مختلف، برای ملّتهای گوناگون، با تمدّنهای مختلف، با سوابق تاریخی و فرهنگی گوناگون، تکلیف معیّن کند که شما باید اینجوری عمل کنید؟ اصل کار، غلط است. اگرچنانچه با اصل کار شما نمیتوانید مخالفت بکنید، حدّاقلّش این است که بِایستید بگویید جمهوری اسلامی خودش ممشیٰ دارد، خطّوربط دارد، ما سندهای بالادستی داریم، ما میدانیم باید در زمینههای آموزش، پرورش، اخلاق، سبک زندگی چهکار کنیم؛ احتیاج به این سند وجود ندارد. اینکه ما برویم سند را امضا کنیم و بعد هم بیاییم شروع کنیم بیسروصدا اجرائی کردن، نخیر، این اصلاً مطلقاً مجاز نیست.» با این بیانات بود که بلافاصله و به اجبار روند اجرای سند ۲۰۳۰ متوقف شد. از سوی دیگر سند ۲۰۳۰ تعارضات فراوانی با اسناد بالادستی نظام شامل، سند چشم انداز بیست ساله، نقشهی جامع علمی کشور، سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش و حتی اصول ۷۷و ۱۵۳ قانون اساسی دارد.
اختلاف در چیست؟
اما در روزهای اخیر، رسانههای معاند با انقلاب مبنای مخالفت با سند ۲۰۳۰ را برابری و یکسانسازی آموزشی و جلوگیری از رشد کیفی آموزش در سطح کشور بیان کردهاند، در حالیکه ماجرا این نیست، کمااینکه در سند سیاستهای کلی ایجاد تحول در آموزش و پرورش که رهبر انقلاب در سال ۱۳۹۲ ابلاغ کردند نیز ارتقاء جایگاه آموزش و پرورش به مثابه مهمترین نهاد تربیت نیروی انسانی و مولّد سرمایهی اجتماعی در دستور کار قرار گرفته است. به این دلیل که این برنامه بدون در نظر گرفتن مسائل و اقتضائات بومی، فرهنگی و همچنین آرمانهای ایران اسلامی طراحی شده است. به همین دلیل اجرا و تعهد به این سند، موجبات تغییر و تعارض فرهنگی و هویتی را در نسلهای آینده سبب میسازد.
آموزش بهانه است
سند ۲۰۳۰ را میتوان مدخل ورودی برنامهی جامع سازمان ملل برای تسلط بر کشورها به بهانهی موهوم توسعهی پایدار دانست. این برنامه که در ادامهی پروژهی میلینیوم جهانی است، در چهارمین و مهمترین هدف از اهداف ۱۷ گانهی این پروژه، قرار گرفته است. در حقیقت آغاز و نقطهی شروع این پروژه با تغییر نظام آموزشی کشورها صورت میگیرد، حال آنکه برای رسیدن به جامعهی جهانی یکپارچه و مقبول قدرتهای جهانی، تنها لازم است تا نسل آینده با هویت ملی و مذهبی خود بیگانه شود. در این میان نباید غافل شد که نهادها و سازمانهای جهانی همواره در راستای همافزایی اطلاعاتی و بازوهای اجرایی ایالات متحده امریکا و همپیمانش در سطح بینالملل فعالیت میکنند. در حقیقت این برنامهی جهانی اهدافی مهمتر از صرف تغییر نظام آموزشی را در کشور را دنبال میکند و آن تغییر همهجانبه در اقتصاد، سیاست، قوانین مدنی و سبک زندگی است، بهگونهای که در نظام مرکز- پیرامونی جامعهی جهانی، ایران به کشوری پیرامونی و تابع جامعهی جهانی تبدیل شود. کشوری که با قبول سرکردگی و هژمون یک دولت و فرهنگ خاص، خود را عرضهکنندهی مواد خام و تأمینکنندهی نیروی انسانی برای مناسبات جهانی بداند و حق تصمیمگیری در عرصهی داخلی و بینالمللی را از خود سلب نماید. بیخود نیست که در این سند، از عبارت «شهروند جهانی» برای تعریف مردمان یک سرزمین استفاده شده است. موضوعی که به مرور، روح استقلال یک ملت را نیز نشانه گرفته و به خطر خواهد انداخت.

سند موسوم به ۲۰۳۰ سازمان یونسکو را میتوان یکی از موارد طراحی نظام سلطهی بینالمللی دانست. البته این سند تنها یکی از ۱۷ هدف پروژهی میلینیوم جهانی است. میلینیوم یا اعلامیهی هزارهی سازمان ملل متحد با هدف توسعهی پایدار، از مهمترین طرحهایی است که توسط سازمان ملل به منظور جهانیسازی ملتها و یکسانسازی فرهنگها سالها در دستور کار نهادهای مرتبط با این سازمان قرار گرفته بود و سرانجام شکست خورد. پس از شکست این پروژه، در سال ۲۰۱۵ برنامهی جدیدی از سوی سازمان ملل مطرح شد و در مجمع عمومی سازمان ملل با حضور روسای جمهور کشورهای عضو از جمله جمهوری اسلامی ایران به تصویب رسید. نکتهی حائز اهمیت این است که این برنامه به صورت without voting، یعنی بدون رای و نظر مخالف به تصویب رسیده است، در حالیکه اگر مخالفتی از سوی هیئت ایرانی حاضر صورت گرفته بود، این برنامه با «اجماع عمومی» تصویب نمیشد. امری که انتظار میرفت با توجه به مغایرتها و تضادهای واضح و مشخص این برنامه با فرهنگ و اسناد بالادستی کشورمان، با مخالفت هیئت جمهوری اسلامی به عنوان داعیهدار حکومت اسلامی قرار بگیرد.
پس از اجلاس عمومی سازمان ملل، اجلاس با حضور وزرای ۱۳۰ کشور از جمله ایران در اینچئون کرهی جنوبی برگزار میشود. سندی که از سال ۲۰۱۴ به عنوان برنامهی آموزشی در مسقط طراحی شده بود، در این اجلاس به تصویب و امضا میرسد. هرچند که تا به امروز هیچ خبر رسمیای مبنی بر امضای وزیر وقت آموزش و پرورش بر این سند منتشر نشده است. این تعهد در حالی صورت میگیرد که دو نهاد نظارتی مهم در این موضوع یعنی شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی و نهادهای فراقوهای نظیر مجمع تشخیص مصلحت و شورای عالی امنیت ملی از پذیرفتن این سند بیاطلاع بودهاند.

در جلسهی مورخ ۱۳۹۵/۰۶/۲۵ هیئت دولت، اجرای سند ۲۰۳۰ با تشکیل کارگروهی، الزامی میشود. این کارگروه موظف میشود که برنامههای اجرایی این سند را به سایر دستگاههای مربوطه ابلاغ کند و بر اجرای آن نظارت داشته باشد. نخستین واکنش رسمی به این مصوبهی هیئت دولت، چهار ماه پس از اجرایی شدن آن صورت میگیرد، زمانی که ستاد نقشهی جامع علمی کشور در جلسهی هشتاد و هشتم خود، با گلایه از عدم اطلاع رسانی دولت به شورای عالی انقلاب فرهنگی، نگرانی خود را از تصویب و اجرای این سند اعلام میکند. با ادامه یافتن اجرای این سند و عدم پاسخگویی مسئولان مربوطه، این نگرانی به صحن عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسهی ۱۳۹۵/۱۱/۱۹ سرایت کرد و در حضور رئیس جمهور و وزرای مربوطه، نگرانی از تصویب و اجرای سند ۲۰۳۰ با صحبت چند تن از اعضای شورا به ریاست جمهوری منتقل شد. در حالیکه انتظار عمومی اعضای شورا بر این بود که با انتقال این دغدغه، روند رایگیری و در دستورکار قرار گرفتن توقف و اصلاح سند ۲۰۳۰ آغاز میشود اما رئیسجمهور این مسئله را به جلسهی بعدی موکول میکند. جلسهای که تا به امروز تشکیل نشده است.
پس از این اتفاق، موضوع سند ۲۰۳۰، با حضور مدیر کل کمیسیون ملی یونسکو در دستور کار ستاد نقشهی جامع علمی کشور قرار میگیرد. محورهای این جلسه بدین شرح است:
- عدم مشارکت و اطلاع رسانی به شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد انتقاد است.
- اسناد آموزشی بالادستی نظام، اسنادی مترقی هستند که کشور را بینیاز از اسناد ابلاغی از سایر جوامع بیگانه میکند.
- روند ابلاغ و ترجمهی این سند متوقف شود، تا از تداخل و تعارض در نظام آموزشی کشور جلوگیری شود.
- در بسیاری از جملات بیانیهی اینچئون عباراتی وجود دارد که نشانگر الزامآور بودن بندهایی از این بیانیه میشود.
- سکولار بودن و ترویج بیدینی، آموزش معلمان به شیوهی غربی، اختلاط جنسی، حذف آیات جهاد و ممنوعیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و... از جمله موارد اختلافی و متضادی است که این سند با فرهنگ اسلامی ایرانی دارد.
- پذیرش نقش راهبری، نظارت و گزارشدهی به یونسکو محکوم میشود.
در حقیقت با پذیرش این سند علاوهبر تغییراتی که در نظام آموزشی کشور پدید میآید، این تعهد بوجود میآید که مهمترین آمارها و اطلاعات که مربوط به نسل جوان و نوجوان کشور است به صورت گزارشهای مداوم به نهادهای بیگانه اعلام شود. در پایان این جلسه که با حضور مدیر کل کمیسیون ملی یونسکو برگزار شد، مقرر شد تا اجرای این سند سریعا متوقف شود.
علی رغم این مصوبه بازهم دولت اجرای این سند را متوقف نمیکند و ماههای آینده هم اجرای آن ادامه مییابد تا زمانی که رهبر انقلاب در دیدار با معلمان به اجبار، شخصا به روند اجرای سند ورود میکنند و میفرمایند: «این سند ۲۰۳۰۰ سازمان ملل و یونسکو و این حرفها، اینها چیزهایی نیست که جمهوری اسلامی بتواند شانهاش را زیر بار اینها بدهد و تسلیم اینها بشود. به چه مناسبت یک مجموعهی بهاصطلاح بینالمللیای -که قطعاً تحت نفوذ قدرتهای بزرگ دنیا است- این حق را داشته باشد که برای کشورهای مختلف، برای ملّتهای گوناگون، با تمدّنهای مختلف، با سوابق تاریخی و فرهنگی گوناگون، تکلیف معیّن کند که شما باید اینجوری عمل کنید؟ اصل کار، غلط است. اگرچنانچه با اصل کار شما نمیتوانید مخالفت بکنید، حدّاقلّش این است که بِایستید بگویید جمهوری اسلامی خودش ممشیٰ دارد، خطّوربط دارد، ما سندهای بالادستی داریم، ما میدانیم باید در زمینههای آموزش، پرورش، اخلاق، سبک زندگی چهکار کنیم؛ احتیاج به این سند وجود ندارد. اینکه ما برویم سند را امضا کنیم و بعد هم بیاییم شروع کنیم بیسروصدا اجرائی کردن، نخیر، این اصلاً مطلقاً مجاز نیست.» با این بیانات بود که بلافاصله و به اجبار روند اجرای سند ۲۰۳۰ متوقف شد. از سوی دیگر سند ۲۰۳۰ تعارضات فراوانی با اسناد بالادستی نظام شامل، سند چشم انداز بیست ساله، نقشهی جامع علمی کشور، سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش و حتی اصول ۷۷و ۱۵۳ قانون اساسی دارد.

اما در روزهای اخیر، رسانههای معاند با انقلاب مبنای مخالفت با سند ۲۰۳۰ را برابری و یکسانسازی آموزشی و جلوگیری از رشد کیفی آموزش در سطح کشور بیان کردهاند، در حالیکه ماجرا این نیست، کمااینکه در سند سیاستهای کلی ایجاد تحول در آموزش و پرورش که رهبر انقلاب در سال ۱۳۹۲ ابلاغ کردند نیز ارتقاء جایگاه آموزش و پرورش به مثابه مهمترین نهاد تربیت نیروی انسانی و مولّد سرمایهی اجتماعی در دستور کار قرار گرفته است. به این دلیل که این برنامه بدون در نظر گرفتن مسائل و اقتضائات بومی، فرهنگی و همچنین آرمانهای ایران اسلامی طراحی شده است. به همین دلیل اجرا و تعهد به این سند، موجبات تغییر و تعارض فرهنگی و هویتی را در نسلهای آینده سبب میسازد.

سند ۲۰۳۰ را میتوان مدخل ورودی برنامهی جامع سازمان ملل برای تسلط بر کشورها به بهانهی موهوم توسعهی پایدار دانست. این برنامه که در ادامهی پروژهی میلینیوم جهانی است، در چهارمین و مهمترین هدف از اهداف ۱۷ گانهی این پروژه، قرار گرفته است. در حقیقت آغاز و نقطهی شروع این پروژه با تغییر نظام آموزشی کشورها صورت میگیرد، حال آنکه برای رسیدن به جامعهی جهانی یکپارچه و مقبول قدرتهای جهانی، تنها لازم است تا نسل آینده با هویت ملی و مذهبی خود بیگانه شود. در این میان نباید غافل شد که نهادها و سازمانهای جهانی همواره در راستای همافزایی اطلاعاتی و بازوهای اجرایی ایالات متحده امریکا و همپیمانش در سطح بینالملل فعالیت میکنند. در حقیقت این برنامهی جهانی اهدافی مهمتر از صرف تغییر نظام آموزشی را در کشور را دنبال میکند و آن تغییر همهجانبه در اقتصاد، سیاست، قوانین مدنی و سبک زندگی است، بهگونهای که در نظام مرکز- پیرامونی جامعهی جهانی، ایران به کشوری پیرامونی و تابع جامعهی جهانی تبدیل شود. کشوری که با قبول سرکردگی و هژمون یک دولت و فرهنگ خاص، خود را عرضهکنندهی مواد خام و تأمینکنندهی نیروی انسانی برای مناسبات جهانی بداند و حق تصمیمگیری در عرصهی داخلی و بینالمللی را از خود سلب نماید. بیخود نیست که در این سند، از عبارت «شهروند جهانی» برای تعریف مردمان یک سرزمین استفاده شده است. موضوعی که به مرور، روح استقلال یک ملت را نیز نشانه گرفته و به خطر خواهد انداخت.
*****************************************************************************
انتقادات حسن رحیم پورازغذی به سند 2030/ میخواهند به فساد و انحراف جنسی مشروعیت بدهیم
طبق کدام ضوابط اسلامی و دینی حق داریم در قراردادهای بینالمللی هر چیزی را ولو تشریفاتی و حتی خلاف صریح مبانی اسلامی امضاء کنیم؟/ تعریف خانواده در این سند با آنچه اسلام میگوید متفاوت است
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: طبق سند ۲۰۳۰ میخواهند به فساد و انحراف جنسی مشروعیت بدهیم.
حسن رحیمپور ازغدی در نشست "مرامنامه ارباب-رعیتی و سبک زندگی" در نقد قرارداد 2030، گفت: طبق روش و سیره حکومت امیرمومنان حکومت دینی باید به مردم در قبال کارهایی که انجام میدهد پاسخگو باشد.
وی افزود: نباید این طور باشد که بگوییم یک چیزهایی هست و به شما مردم مربوط نیست و ما خودمان با غربیها چیزهایی را امضا کردهایم و محرمانه است، مسئولان چنین حقی ندارند.
وی نامحرم ندانستن مردم در قبال قراردادهای خارجی را خلاف مبانی اسلام و تشیع، فقه سیاسی شیعه و قانون اساسی و مبانی انقلاب دانست و اظهار داشت: این خلاف مبانی امام و رهبری است. باید همه چیز را شفاف به مردم بگوییم.
رحیم پور ازغدی گفت: در حکومت اسلامی هر تصمیمی که گرفته میشود، باید به مردم گفته شود و مسئولان باید بگویند که چرا این تصمیم را گرفتهاند. کتمان و مخفی کردن تصمیمات از ملت معنا ندارد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با طرح این سوال که طبق کدام ضوابط دینی و اسلامی قراردادهایی مثل 2030 منعقد میشود، گفت: سوال این است که طبق کدام ضوابط اسلامی و دینی حق داریم در قراردادهای بینالمللی هر چیزی را ولو تشریفاتی و حتی خلاف صریح مبانی اسلامی امضاء کنیم؟
وی با تاکیدبر اینکه غربیها و نظام سلطه تعریف خودشان از مفاهیمی که در قراردادها منعقد میکنند را دارند اظهار داشت: در همین قانون بینالمللی 2030 میگویند هدفشان حمایت از اقشار آسیبپذیر و تهدیدشونده است که ما هم میگوییم این خیلی خوب است و حتما باید انجام شود اما این درحالیست که منضورشان از اقشار آسیبپذیر جریانات فاسد جنسی است.
رحیمپور ازغدی گفت:البته طبق این سند 2030 نیز حمایت از خانواده گنجانده شده است که البته همه میگویند این نیز خوب است اما آنها تعریف متفاوتی از خانواده دارند و میگویند که خانواده میتواند همجنس یا غیرهمجنس باشد. طبق این سند یعنی اینکه به فساد یا انحراف جنسی مشروعیت بدهیم و از آن حمایت کنیم.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: بعد میگویند که اینها مختص عصر جدید است و این حرفها برای قدیم است، خیر اتفاقا این کارها مربوط به قدیم است و هزاران سال پیش نیز طبق قرآن قوم لوط این کاره بودهاند. این کارهای شما خیلی قدیمی است و شما از اسلام خیلی قدیمیتر هستید.
وی با بیان اینکه نظام سلطه با شعارهای حمایت از حقوق بشر، توسعه، سعادت و عدالت وارد میشود گفت: شاهدیم که در باطن این شعارها تعریفشان از مصادیق متفاوت است.
رحیمپور ازغدی خطاب به نسل جوان و مردم انقلابی گفت: در هر قراردادی که در داخل حکومت جمهوری اسلامی در هر دورهای با بیگانگان و به خصوص مستکبران امضا میشود ذرهبین بیندازید و هر که گفت محرمانه است و به شما مربوط نیست بگویید همه چیز به ما مربوط است و باید بگویند که چه چیزی را و برای چه امضا کردهاند؟ و اینکه آیا بستر قانونی آن طی شده یا خیر؟
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: طبق سند 2030 میگویند که در جهان ما توسعه را تعریف میکنیم و هر کشوری که میخواهد به توسعه برسد با این سند آییننامه و مرامنامهاش را مینویسیم؛ این سیاستی جهانی است و همه باید به آن عمل کنند.
وی افزود: متاسفانه این مسئول کمیسیون یونسکو در ایران که یک فرد ایرانی است، خودش آن را نوشته و به حدی پیشدستانه در آن عمل کردهاند و کارگروه تشکیل دادهاند که طرف غربی نیز تعجب کرده که ما در داخل تا این حد پیش رفتهایم.
رحیمپور ازغدی در پایان خاطر نشان کرد: حقوق کارگران معدن را حدود یک سال و نیم است که پرداخت نکردهاند اما دستورات حقوق بشری سازمان ملل را اجرا میکنند؛ آیا حقوق کارگران معدن حقوق بشر نیست؟/ تسنیم
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
نگاهی به بخش هایی از سند 2030 مشخص می کند که باید بیش از پیش مراقب اجرایی شدن آن و رفتن زیر بار اجرای آن در ایران بود. چرا که در جایی از آن به صراحت مطالبی خلاف شرع و عرف جامعه ایرانی بیان می شود.
گروه اجتماعی - رجانیوز: هشدار مقام معظم رهبری در خصوص اجرای سند آموزشی یونسکو با نام 2030 توجه های فراوانی را به سوی این سند جلب کرد. بسیاری از رسانه و کارشناسان که به هر دلیلی تا پیش از این به این سند و محتوای آن به صورت جدی نگاه نکرده بودند در هفتهه های اخیر سعی در بررسی تیزبینانه تر این سند داشتند.
رهبر معظم معظم انقلاب اسلامی در دیدار با معلمان و فرهنگیان در خصوص این سند فرمودند: «این سند ۲۰۳۰ سازمان ملل و یونسکو و این حرفها،(۸) اینها چیزهایی نیست که جمهوری اسلامی بتواند شانهاش را زیر بار اینها بدهد و تسلیم اینها بشود. به چه مناسبت یک مجموعهی بهاصطلاح بینالمللیای -که قطعاً تحت نفوذ قدرتهای بزرگ دنیا است- این حق را داشته باشد که برای کشورهای مختلف، برای ملّتهای گوناگون، با تمدّنهای مختلف، با سوابق تاریخی و فرهنگی گوناگون، تکلیف معیّن کند که شما باید اینجوری عمل کنید؟ اصل کار، غلط است.»
همچنین آیت الله مکارم شیرازی از مراجع اعظام تقلید به صورت جدی به اجرایی شدن این سند واکنش نشان داده و بیان داشتند: «فراموش نکنیم که یونسکو متولی این مسئله است و همیشه دولت های سلطهگر جاسوسهایی در این نهاد به نام کارمند و خبره دارند بیان کرد: آقایان میگویند ما هنگام پذیرش این سند زیر آن نوشتهایم که ما تا جایی قبول داریم که با فرهنگ و مذهب ما سازگار باشد که راست میگویند وو نوشته و به مقام معظم رهبری هم ارسال کردهاند و رونوشتی هم به ما دادهاند؛ ولی این افراد توجه نکردهاند که آن ها می گویند شرایط شما را تا جایی میپذیریم که بر خلاف روح سند نباشد در حالی که ما یک کشور مذهبی و دارای شرایط و فقه خاصی هستیم و این تشکیلات با روح سند سکولار نمیسازد و چگونه قبول کنیم که آن را اجرا کنیم.»
در عین حال علی لاریجانی در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان مبنی بر این که تصویب این سند باید توسط مجلس انجام میشد اعلام کرد که این سند به صورت شکلی مشکلی ندارد ولی محتوای آن را می توان مورد بررسی قرار داد وی می گوید: «در مورد این مصوبه آقای کریمی قدوسی هم سوال کردند، دو بحث وجود دارد اول بحث شکلی دوم بحث محتوایی. مصوبه ۲۰۳۰ به هیئت تصویب مصوبات در مجلس ارائه شد هیئت تطبیق از نظر شکلی این مصوبه را مورد بررسی قرار داد، که مشکلی نداشت.»
نگاهی به بخش هایی از سند مشخص می کند که باید بیش از پیش مراقب اجرایی شدن آن و رفتن زیر بار اجرای آن در ایران بود. چرا که در جایی از آن به صراحت مطالبی خلاف شرع و عرف جامعه ایرانی بیان می شود.
بخشی از واقعیت سند 2030 با عنوان «آموزش با کیفیت و برابر»
«آموزش برابر» از نظر یونسکو یعنی چه؟
به متن زیر توجه کنید:
Goal 4.
Ensure inclusive and equitable quality education and promote
lifelong learning opportunities for all
UNESCO recognises that no country can achieve Sustainable Development Goal 4 - to ensure inclusive and equitable quality education and promote lifelong learning opportunities for all - if students are discriminated against or experience violence because of their actual or perceived sexual orientation and gender identity.
Violence based on sexual orientation and gender identity/expression is often directed at lesbian, gay and bisexual students (homophobia) and transgender students (transphobia), and others whose gender expression does not fit into binary gender norms, such as boys perceived as effeminate and girls perceived as masculine. As such, it is a form of gender-based violence.
It includes physical, sexual and psychological violence and bullying. A student is bullied when exposed repeatedly over time to aggressive behaviour that intentionally inflicts injury or discomfort through physical contact, verbal attacks, fighting or psychological manipulation.
...
facilitate action in selected countries to prevent and address homophobic and transphobic violence in educational settings.
http://en.unesco.org/themes/school-violence-and-bullying/homophobic-transphobic-violence
خلاصه متن فوق:
از نظر یونسکو فقط وقتی کشورها هدف چهار سند2030 را تحقق بخشیده اند که آموزش و پرورشی فراگیر و عادلانه برای همه فراهم کنند از جمله در مورد هویت جنسی دانش آموزان. دانش آموزان در خصوص گرایش جنسی خود اعم از «همجنسباز»(اعم از gay یا lesbian)، یا «ترنس جندر» نباید مورد هیچ گونه خشونتی اعم از زبانی یا بدنی و... قرار گیرد.
یونسکو می تواند درباره ی پیشگیری از اعمال خشونت در چنین کشورهایی اقداماتی را تسهیل کند.
️یونسکو در مهمترین بند سند ۲۰۳۰ به دنبال به رسمیت شناختن آموزش هم جنس بازان و اعلام عمومی آن از طریق تاسیس یک مدرسه خاص است.
یونسکو از جمهوری اسلامی به دلیل پیشگامی در زمینه سازی برای اجرای سند 2030 تقدیر کرد!
بر اساس گزارش سند ملی آموزش در صفحه 7 پارگراف اول، بخشی از اقدامات اجرایی ایران به یونسکو گزارش شده است و جمهوری اسلامی به دلیل به یک کشور پیشگام در تمهید زمینه های اجرای سند مورد تقدیر قرار گرفته است «ﻻزم اﺳﺖ ذﮐﺮ ﺷﻮد ﮐﻪ ﺑﺨﺸﯽ از اﯾﻦ اﻗﺪاﻣﺎت اﻧﺠﺎم ﮔﺮﻓﺘﻪ، ﺑﻪﻋﻨﻮان ﮔﺰارش ﻋﻤﻠﮑﺮد ﺟﻤﻬﻮری اﺳﻼﻣﯽ اﯾﺮان در ﻃﺮح ﭘﯿﻤﺎﯾﺶ ﻇﺮﻓﯿﺖ ﺳﺎزی آﻣﻮزش2030 ﮐﻪ ﺗﻮﺳﻂ دﻓﺘﺮ ﻣﻨﻄﻘﻪ ای آﻣﻮزش ﯾﻮﻧﺴﮑﻮ در ﺑﺎﻧﮑﻮک اﺟﺮا ﺷﺪ، ﺑﻪ ﯾﻮﻧﺴﮑﻮ اراﺋﻪ ﮔﺮدﯾﺪ و ﺟﻤﻬﻮری اﺳﻼﻣﯽ اﯾﺮان ﺑﻪﻋﻨﻮان ﯾﮑﯽ از ﮐﺸﻮرﻫﺎی ﭘﯿﺸﮕﺎم در ﻣﻨﻄﻘﮥ آﺳﯿﺎ و اﻗﯿﺎﻧﻮﺳﯿﻪ در زﻣﯿﻨﮥ آﻣﺎدﮔﯽ و ﺗﻤﻬﯿﺪ ﺗﺪارﮐﺎت ﻻزم ﺑﺮای اﺟﺮای آﻣﻮزش2030 ﻣﻮرد ﺗﻘﺪﯾﺮ ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺖ.»( سند ملی آموزش 2030، ص6)
//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
امام جمعه اهل سنت ایرانشهر؛
امام جمعه اهل سنت ایرانشهر گفت: با توجه به عدم انطباق مفاد سند ۲۰۳۰ با آموزه های دینی و ملی؛ امضای آن اشتباه محض بود.

وی با اشاره به این که امضای این سند بدون تأییدیه مراجع مربوطه هیچ پشتوانه رسمی و قانونی ندارد گفت: به لطف خدا و به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی؛ ایران هیچ کمبودی در جهت پیشبرد اهداف بلندمدت آموزشی در کشور ندارد و ضرورتی برای اجرایی شدن آن نیست.
امام جمعه اهل سنت ایرانشهر بیان کرد: از آن جا که شخصیت و هویت هر شخص از کودکی و دوران تحصیل شکل می گیرد می طلبد به جای استفاده از الگوهای غیراسلامی غرب از آموزه های غنی دینی و سندهای بلند مدت ملی برای ارتقای رشد علمی دانش آموزان بهره برد.
مولوی دامنی با اشاره به این نکته که برای به اجرا درآمدن هر قراردادی در کشور باید در ابتدا مفاد آن با قوانین و شرع کشور تطبیق پیدا کند گفت: استنباط می شود امضای این سند در جهت همگام سازی ایران با سایر نقاط دنیاست اما باید پذیرفت که بسیاری از مفاد این سند عقلانی و منطقی نیست و باید از اجرایی شدن آن خودداری کرد.
خالکوبی مستهجن دیوید بکهام در کتاب درسی دانشآموزان/ چهکسی پاسخگوست؟+ عکس
««««««««««««««««««««««««««««««««««««««««««««««««««««««««««««««««««««««
این سند تمرکز فوق العادهای برای غربیسازی زندگی زنان و دختران ایرانی دارد
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
یک سند و این همه ماجرا/ واکنش شورای عالی انقلاب فرهنگی به حکم حکومتی رهبر انقلاب درباره 2030
""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
پپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپ
امام جمعه زابل در گفتگو با عصرهامون:
»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»
آیتالله نوری همدانی:
سند ۲۰۳۰ نفوذ جدی است؛ توجیهات آقایان "قابلقبول" نیست/ چرا بعضی از آقایان منتقدان سند را "بیاطلاع" میدانند؟
LLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL
معاون تبلیغ حوزههای علمیه:
غرب با سند ۲۰۳۰ به دنبال دین وفرهنگ زدایی از جامعه است
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
70 درصد از محتوای کتب درسی باید تغییر کند/ کتب درسی را اتاق فکر قوی باید تدوین کند
{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{
امام جمعه قزوین:
سند ننگین ۲۰۳۰ مصداق بارز "فتنه" است/دشمنان بهدنبال وارد کردن فرهنگهای نادرست به کشور هستند.
امامجمعه سمنان:
ملت ایران زیر بار سند ۲۰۳۰ نمیرود؛ هدف این سند اسلامستیزی است
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
علمالهدی: همسر اوباما مفاد سند 2030 را افشا کرد
>><<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
امام جمعه موقت اصفهان:
دشمن با سند ۲۰۳۰ راه نفوذ به کشور را برای خود گشوده است
============================================