معبر سایبری بیت الشهدا

🌼 دعای سلامتی امام عصر(عج) 🌼 بِسْمِ ٱللَّٰهِ ٱلرَّحْمَٰنِ ٱلرَّحِيمِ اللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَ عَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَ فی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَ حافِظاً وَ قائِدا ‏وَ ناصِراً وَ دَلیلاً وَ عَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَک َطَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً برحمتک یا ارحم الراحمین
ابزار وبلاگساخت و دریافت کد متن متحرک برای وبلاگ و سایت

شهید قاسم اسماعیل نژاد+زندگینامه

چهارشنبه, ۲ آبان ۱۳۹۷، ۱۱:۲۹ ق.ظ
 

زندگی نامه پر افتخار سرتیپ شهید قاسم اسماعیل نژاد

شهید قاسم اسماعیل نژاد در تاریخ یکم شهریور ماه سال یک هزار و سیصد و بیست و شش در یک خانواده مذهبی و متدین و کشاورز در روستای آهنگران اراک از استان مرکزی پا به عرصه وجود نهاد و دوران تحصیلات ابتدایی و متوسطه خود را در همان جا با موفقیت به پایان رسانید.

شهید در تاریخ 01/07/1346 پس از قبولی در آزمون ورودی آموزشگاه درجه‌داری طی مدت 8 ماه دوره‌های مذکور را در آن آموزشگاه با موفقیت طی کرد و به یکی از یگان‌ها نزاجا منتقل در تاریخ 23/10/1353 پس از قبولی در کنکور به آموزشگاه افسری راه یافت و در طول مدت یک سال دوره‌های تحصیلی و نظامی را در آن آموزشگاه با موفقیت طی و در تاریخ 21/10/1354 با اخذ مدرک کاردانی علوم نظامی از آموزشگاه افسری فارغ التحصیل شد و به درجه ستوان سومی مفتخر گردید. وی جهت طی دوره مقدماتی توپخانه به مرکز آموزشی توپخانه و موشک‌های اصفهان انتقال یافت و در تاریخ 23/10/1355 پس از اتمام دوره مذکور به گروه 55 توپخانه منتقل و به عنوان افسر شناسایی گردان 399 (130 میلی متری) منصوب و مشغول خدمت گردید.

شهید اسماعیل نژاد با شروع جنگ تحمیلی همراه با سایر کارکنان گردان به منطقه عملیاتی اعزام و ماه‌های متمادی در جبهه‌های حق علیه باطل در سمت‌های مختلف همچون"افسر شناسایی" و "افسر عامل پرداخت" و "معاون آتشبار" انجام وظیفه نمود. و در راستای اجرای مأموریت‌های محوله از هیچ کوششی دریغ نورزید و مسئولیت‌های مربوطه را بنحو احسن به انجام می‌رسانید. شهید در تاریخ 03/08/1359 در منطقه عملیاتی آبادان به علت درگیری با دشمن بعثی بر اثر اصابت تیر مستقیم دعوت حق را لبیک و به درجه رفیع شهادت نایل گردید.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۸/۰۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی