معبر سایبری بیت الشهدا

🌼 دعای سلامتی امام عصر(عج) 🌼 بِسْمِ ٱللَّٰهِ ٱلرَّحْمَٰنِ ٱلرَّحِيمِ اللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَ عَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَ فی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَ حافِظاً وَ قائِدا ‏وَ ناصِراً وَ دَلیلاً وَ عَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَک َطَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً برحمتک یا ارحم الراحمین
ابزار وبلاگساخت و دریافت کد متن متحرک برای وبلاگ و سایت

نویدی برای کسانی که آرزوی شهادت دارند

شنبه, ۱۰ تیر ۱۳۹۱، ۱۱:۰۷ ق.ظ

جمعه ، تازه رسیده بودم قم که با خبر شدم یکی از دوستانم از دنیا رفته است . عجیب ناراحت و شوکه زده شدم . شاید آخرین نفر از دوستانش بودم که دیدمش ، همین سیزدهم فروردین بود که دیدمش و با اینکه 29 سال بیشتر نداشت بیشتر شوق رفتن داشت تا ماندن !

ولی خدا را شکر ، همان طور که دوست داشت از دنیا رفت !

چه لحظه ی زیبایی بود ؛ با لبخندی ملیح بر همسرش به آرامی جان داد و امید که آسمانی شده باشد !مردن زیبایی بود .

یادی از مرگ کردم و ناگاه به یاد شهدا افتادم و مرگ های زیبایی که داشتند و یاد حدیثی از امام رضا علیه السلام که فرمودند برتر و والاتر از هر خوبی ، خوبی  ِ دیگری وجود دارد مگر شهادت در راه خدا که دیگر هیچ خوبی بالاتر از آن وجود ندارد .

بهترین مرگ ها شهادت است . البته که از دست دادن دوستان خوب و آسمانی باعث ناراحتی و دلتنگی است اما شاید حکمتش این باشد که از خدا طلب شهادت کنیم با دیدن این عشق بازی های جاویدان .

غیر ممکن است کسی خالصانه طلب شهادت از خدا کرده باشد و خداوند به او عطا نکرده باشد ! و هر کس که از خدا بخواهد قطعاً به این مقام خواهد رسید !

پس خالصانه بخواهیم و بخوانیم شهادت را :

اللهم ارزقنا توفیق شهادت فی سبیلک !

یکی از اشتباهات مرسوم است این روزها که می گویند شهادت دیگر امکان ندارد و مخصوص زمان جنگ است . یکی از این نمونه ها در نوزده سال پیش روی داد و کسی نبود جز سید شهیدان اهل قلم ، شهید سید مرتضی آوینی ، که واقعاً عشق شهادت داشت و تصاویری که به یادگار گذاشته است برای نسل های آینده سند مظلومیت و آزادگی فرزندان خمینی کبیر خواهد بود .

درباره ی شهدا به این راحتی ها نمی شود سخن گفت ، بلکه شهیدان را ، شهیدان می شناسند !

اما ما در این نوزده سال چه کرده ایم ؟

آیا نوزده درس از این شهید گرفته ایم که در زندگی به آن عمل کنیم ؟

آیا صدا و سیما و رسانه ی ملی درباره ی یکی از وظیفه شناس ترین و متعهدترین کارگردان کشور که از همکاران خودشان بوده است در این نوزده سال یک مستند قوی از ایشان تهیه کرده است ؟

این حرف ها را نمی گویم که تقصیر را بیاندازم گردن مسئولین و گواهش هم همان اولین انتقادی بود که اول به خود کردم و بعد دیگران را مورد خطاب قرار دادم .

ولی دل سوختن دارد رسانه ای که اینقدر تأثیر گذار است و هرگاه سریالی پخش می کند اسم سریال سومین اسم می شود بر روی دختران به جای نام های فاطمه و زهرا .. ستایش می شود سومین اسم که ثبت می شود به عنوان بیشترین آمار ! هدف انتقاد به صدا و سیما نیست و نباید هم از ارگان های دولتی توقعی داشت همانطور که شهید مظلوم ، آوینی عزیز بدون حمایت های مادی و معنوی ، خود یا علی گفت و شروع به کار کرد بدون هیچ چشم داشتی به کسی یا گروه و ارگانی و چون کارش برای خدا بود ماندگار شد و خداوند به آرزوی دیرینه اش یعنی بهترین آرزوها ، شهادت رساندش .

باشد که راهش پر رهرو گردد . التماس دعا از همه ی دوستان و عزیزان !

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی