معبر سایبری بیت الشهدا

🌼 دعای سلامتی امام عصر(عج) 🌼 بِسْمِ ٱللَّٰهِ ٱلرَّحْمَٰنِ ٱلرَّحِيمِ اللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَ عَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَ فی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَ حافِظاً وَ قائِدا ‏وَ ناصِراً وَ دَلیلاً وَ عَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَک َطَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً برحمتک یا ارحم الراحمین
ابزار وبلاگساخت و دریافت کد متن متحرک برای وبلاگ و سایت

زندگینامه،وصیتنامه وخاطرات شهید مدافع حرم سیدمحمدموسوی ناجی

زندگینامه:

حجت الاسلام سیدمحمد موسوی ناجی در نیمه بهمن سال 1369/11/15 پا به عرصه گیتی نهاد و در یک خانواده با پیشینه رزمندگی رشد کرد و از همان دوران کودکی یعنی زمانی که تنها 6-5 سال داشت علاقه‌مند به اهل بیت بود. برای آن ها مداحی می‌کرد. در همان ایام کودکان همسن و سال را دور خودش جمع می‌کرد و برای آن ها روضه می‌خواند و واقعیت کربلا را با همان زبان بچگی برایشان تعریف می‌کرد. کمی که بزرگ‌تر شد علاقه‌مند به فعالیت در بسیج شد. از همان روزها تا لحظه شهادتش هم یک بسیجی ولایی ماند.

از همان دوران کودکی وقتی از شغلش سؤال می‌کردیم می‌گفت می‌خواهم نظامی شوم. سیدمحمد علاقه‌مند به خاطرات و روایاتی بود که پدر از دوران جبهه و جهاد برایش تعریف می‌کرد. با اصرار زیاد از پدر می‌خواست تا همه اتفاقات و روزهای حضورش را با جزئیات کامل برایش بازگو کند.

او که درس طلبگی را تا سطح3 حوزه خوانده بود، شاگرد علم و معرفت حوزه بود و کمال عشق را در دفاع از حرم یافت.او از اتباع عراقی ساکن ایران و از طلاب بسیجی جامعه المصطفی العالمیه بود. او بارها از سوی جامعه‌المصطفی به عنوان مبلّغ به جبهه‌های نبرد عراق اعزام شد و در این مأموریت تبلیغی با سپاه بدر عراق همکاری می‌کرد.

حجت الاسلام سیدمحمد موسوی ناجی 28 تیرماه 1394 در روستای «المرزعه» از توابع شهر «بیجی» در استان «صلاح الدین» عراق بر اثر اصابت مین کاشته شده توسط گروه تروریستی داعش به خودروی حامل او در سن 25 سالگی به شهادت رسید.

مزار این عزیز بزرگوار در قطعه شهدای مدافع حرم گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) قم و در جوار مزار شهید سراجی، دیگر شهید مدافع حرم از محله آل یاسین، قرار دارد.

وصیتنامه:

فرازهایی از وصیت نامه شهید:

باید قوی باشید، نباید اجازه بدهید در انگیزه‌تان ضعف مستولی شود. اگر بترسیم و هراس داشته باشیم و از این مسئله کناره بگیریم، فردا دشمن به ایران می‌آید. ما نباید اجازه بدهیم که داعشی‌ها فکر تعدی و تجاوز به ناموس شیعه را در ذهن بپرورانند و به حریم اهل‌بیت توهین و اهانت کنند.

بخشی از سخنان شهید ب نقل از مادر شهید:باید از اسلام دفاع کنیم تا دشمنان نتوانند قدرت پیدا کند و پیشروی کند ، وظیفه همه ما این است که از دین و ناموس خود دفاع کنیم.

مادر شهید مدافع حرم :از پسرم فرزند سه ساله ای به نام سید حسین به یادگار مانده است او را هم مانند پسرم تربیت خواهم کرد ، یک روز قبل از رفتن محمد من را به کناری کشید برگه ای به دستم داد و گفت این وصیت نامه من است گفتم ان شاالله به سلامتی برمی گردی گفت مادر اگر برنگشتم برای پسرم همان زحمتی را که برای من کشیدی بکشی .دلم می خواهد او مداح اهلبیت بشود و او را طوری تربیت کنی که برای دفاع از اسلام اماده رفتن به جبهه باشد.

خاطرات شهید:

احساس تکلیت:مادر روحانی شهید مدافع حرم گفت،من به او می گفتم پسرم همین جا درس می خوانی و همینجا بمان و به اسلام خدمت کن اما او مصمم می گفت افراد بزرگ سال هستند اینجا به تبلیغ دین بپردازند اما وظیفه  منی که نعمت جوانی دارم این است که بری دفاع از اسلام وارد میدان بشوم.

علاقه به اهل بیت(سلام الله): محمد علاقه بسیاری به مجالس امام حسین(ع) داشت او سه مجلس فاطمیون،زینبیون،حضرت ابوالفضل را راه اندازی کرده بود که در هرکدام فعالیت های مختلفی انجام می داد .

خصوصیات اخلاقی شهید: محمد با اینکه پسر مذهبی بود اما در عین حال پسر خنده روی هم بود، از سن 12سالگی در پایگاه های بسیج فعالیت می کرد او بزرگ شده در مکتب هیئت های مذهبی بود،در زمینه مداحی و آموزش قرآن هم بسیار فعال بود.

منبع:سایت شهود

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۷/۲۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی