معبر سایبری بیت الشهدا

🌼 دعای سلامتی امام عصر(عج) 🌼 بِسْمِ ٱللَّٰهِ ٱلرَّحْمَٰنِ ٱلرَّحِيمِ اللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَ عَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَ فی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَ حافِظاً وَ قائِدا ‏وَ ناصِراً وَ دَلیلاً وَ عَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَک َطَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً برحمتک یا ارحم الراحمین
ابزار وبلاگساخت و دریافت کد متن متحرک برای وبلاگ و سایت

شهیده زهرامداح

جمعه, ۲۷ مهر ۱۳۹۷، ۱۰:۴۴ ق.ظ
         شهیده زهرامداح
 
زندگی سرشار از معنویت و انسان دوستی و کمک به دیگران از جمله کارهای مهم شهید مداح بود و سرانجام در راهپیمایی برائت از مشرکین در مکه معظمه توسط عمال صعودی مورد ضرب و شتم قرار گرفت و در پی اصابت باتوم به سر و مسمومیت ناشی از گاز شیمیایی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 

به گزارش " معبرسایبری بیت الشهدا"، شهید زهرا مداح  در خانواده ای مذهبی و متوسط ، در یک خانه محقر متولد گردید. وی در حین تحصیلات کلاسیک در مدرسه، جهت آموختن عقاید اسلامی به یک مکتب خانه می رفت. او در دوران تحصیل از شاگردان ممتاز بود . ایشان پس از تحصیل در آموزش و پرورش مشغول کار شد و علاقه وافری به منتقل کردن عقاید خود به همنوعان خود داشت و برای بالابردن سطح فرهنگ فرزندان روستایی به روستاهای اطراف می رفت و سختی راه را جهت آموختن دانش به مناطق محروم به جان می خرید . به دانش آموزان مستضعف و محروم به صورت ناشناس کمک می کرد. در مراسم دینی و مذهبی و سیاسی شرکت فعال داشت و پیرو خط امام و ولایت فقیه و رهرو اندیشه های دکتر بهشتی بود . در زمان مبارزات علیه رژیم ستمشاهی پهلوی، با حضور فعال در راهپیمایی و تظاهرات خشم خود را از آن رژیم بروز می داد در زمان جنگ تحمیلی در ستادهای پشتیبانی جبهه ها حضور فعال داشت در دوران انقلاب و پیش از آن با نسل جوان با عطوفت و ملایمت برخورد می کرد و عامل ارشاد نوجوانان و جوانان بود . به عنوان اسوه اخلاقی بین دانش آموزان و مشاوری مهربان بین همکاران مطرح بود و با صلابت و مدیریت خاصی که داشت مشکلات آنان را برطرف می نمود . همواره در طول زندگی ، حضرت زهرا (س) را اسوه و الگو قرار می داد و در بین اقوام و دوستان زبان زد مهر و صمیمیت بود . به شرکت در نماز جماعت اهمیت بسیار می داد .

جهت مشرف شدن به خانه خدا روزشماری می کرد و هنگام خداحافظی از دوستان  و بستگان گویی در جایی غیر از زمین پرواز می کرد . قبل از رفتن فرزندانش را نصیحت کرده و آنان را به صبوری سفارش کرده و با دختر بزرگش که در آن زمان 11 ساله بود مانند یک دوست رفتار می کرد و به او سفارش کرده بود که در زمانیکه من نیستم مسئولیت اداره خانه با شماست و او را طوری تربیت کرده بود که با این سن کم تحمل بالایی داشت . در سفر حج روزی یک مسلمان سیاهپوست ناشناس آفریقایی از طریق اشاره به ایشان تفهیم کرد که خواهان کمک به جبهه های جنگ می باشد و مبلغ 20 ریال صعودی را به او اهدا کرده بود .

در این سفر بارها به دوستانش گفته بود که آرزو دارد خادمه حضرت زهرا (س) شود و در محل اقامت مکه از هرنوع کمکی به زائرین اعم از شستن ظروف و خدمات دیگر دریغ نمی نمود . تا اینکه در تاریخ 9/5/66 در راهپیمایی برائت از مشرکین در مکه معظمه توسط عمال صعودی مورد ضرب و شتم قرار گرفت و در پی اصابت باتوم به سر و مسمومیت ناشی از گاز شیمیایی به درجه رفیع شهادت نائل آمد. مراسم تشییع شهیده در نماز جمعه تهران برگزار شد . سپس پیکر پاکش جهت دفن در گلزارشهدا به سمنان منتقل شد .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۷/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی