معبر سایبری بیت الشهدا

🌼 دعای سلامتی امام عصر(عج) 🌼 بِسْمِ ٱللَّٰهِ ٱلرَّحْمَٰنِ ٱلرَّحِيمِ اللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَ عَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَ فی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَ حافِظاً وَ قائِدا ‏وَ ناصِراً وَ دَلیلاً وَ عَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَک َطَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً برحمتک یا ارحم الراحمین
ابزار وبلاگساخت و دریافت کد متن متحرک برای وبلاگ و سایت

خلبان شهید مرتضی چگنی+زندگینامه

سه شنبه, ۱ آبان ۱۳۹۷، ۱۲:۰۷ ق.ظ
 

سرگرد خلبان شهید مرتضی چگنی در تاریخ 1358/9/25 در روستای کلنگانه از توابع شهرستان دورود به دنیا آمد. وی پس از گذراندن تحصیلات ابتدایی و دوره متوسطه خود در همان شهر در سال 1377 وارد دانشگاه خلبانی امام حسین (ع) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد.

وی قریب به 16 سال سابقه ی خدمت در نیروی هوا فضای سپاه داشت و در طی این سالها توانست رتبه ی اول خلبانی بالگرد 205 را در سال 1385 کسب نماید و به عنوان خلبان نمونه در سال1390 برگزیده شد.

آن شهید والامقام در سال 1385 ازدواج کرد و ثمره آن دو فرزند به نام های فاطمه و زهرا شد.

او چهارپایه ی اصلی زندگی خود را ایمان به خدا وپیروی از قرآن و اهل بیت و ساده زیستی قرار داد. بسیار خوشرو و شوخ طبع بود و با خانواده ی خود با مهربانی و عطوفت رفتار می کرد، علاوه بر این ایمان او زبان زد اقوام و دوستانش بود. ایشان فقرا و مستضعفین را شناسایی و به آنها کمک میکرد. آنقدر به پدر و مادر خود احترام م گذاشت که خانواده اش می گویند هیچگاه ندیدیم آقا مرتضی با صدای بلند با پدر و مادرش صحبت کند.

نائل شدن به مقام والای شهادت دعای همیشگی آقا مرتضی بود. هر گاه فرصتی پیش می آمد همراه برادر همسرش شب ها به گلزار شهدا می رفتند و تا پاسی از شب به نماز و دعا مشغول می شدند.

سرانجام در تاریخ 1390/6/4در حین انجام ماموریت کاری در مناطق عملیاتی غرب کشور به همراه پنج تن از همرزمانش در نقاط مرزی کشور(سردشت کردستان) به مقام رفیع شهادت نایل گردید.

اکنون مزار شریف آن شهید بزرگوار در گلزار شهدای شهرستان دورود یعنی همان مکانی که به نماز می ایستاد، قرار دارد. 

روحش شادویادش گرامی باد

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۸/۰۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی